
Koła    żeliwne z poliuretanem charakteryzują się dużą wytrzymałością na        obciążenia. Korpus w kole to jednolity odlew żeliwny. Bieżnia koła        wykonana jest z poliuretanu, który jest wysokiej jakości  materiałem,       nadającym się szczególnie na bieżnik, nie niszczy  on podłoża i nie   pozostawia na    nim śladów, posiada wysoką odporność na  zużycie oraz   ścieranie. Bieżnik  koła z  poliuretanu   posiada    wysoki moduł sprężystości i  sztywności, przez  co   charakteryzuje się    wysoką nośnością i ma małe  odkształcenia  trwałe. Koła żeliwne z poliuretanem do dużych obciążeń posiadają obudowy spawane, które są odporne na wysokie obciążenia.
Obudowa  skrętna koła ma bardzo mocną i solidną konstrukcję spawaną. Koła w tej  obudowie osadzone są na tulejce i montowane z kielichem obudowy za  pomocą śruby i nakrętki. Obudowa posiada podstawę mocującą z łożyskiem  oporowym wzdłużnym, zabezpieczonym uszczelniaczem tworzywowym,  chroniącym kulki łożyska, wypełnione długotrwałym smarem. Widelec  obrotowy zawiera łożysko oporowe skośne, a całość połączona jest śrubą z  nakrętką, króra zabezpieczona jest specjalnym klejem beztlenowym.